Firma Kingston Digital přišla s detaily o prodejích jejích flash disků v České republice a na Slovensku v roce 2017. Podle nich se v minulém roce prodalo 621 635 kusů přenosných paměťových disků značky Kingston a HyperX. Odhaduje přitom, že v tomto segmentu je dlouhodobý podíl značky na trhu v obou zemích mezi 40 – 50 %. Z těchto údajů je tedy zřejmé, že celkově se na obou trzích prodá kolem 1,2 až 1,5 milionu flash disků všech značek za rok.
Hardwarově šifrovaných flash disků přitom Kingston u nás prodal méně než jedno procento, přesněji 0,29 procent. Vzhledem k tomu, že společnost Kingston je hlavním dodavatelem hardwarově zabezpečených disků na našem trhu, je zcela zřejmé, že je celkový počet těchto zařízení v prodeji zcela minimální. Právě ochrana přenosných paměťových disků je však velmi důležitá s ohledem na blížící se GDPR.
Evropské nařízení GDPR vstupuje v platnost již 25. května 2018. Předpis sice výslovně nenařizuje přesnou úroveň zabezpečení flash pamětí a přenosných médií, uvádí však, že „jedním z prvků zabezpečení osobních údajů je např. jejich pseudonymizace nebo šifrování.” Pokud se však ztratí nezabezpečený flash disk s daty podléhajícím GDPR, musí firma takový incident nahlásit a hrozí jí velké pokuty. U hardwarově kryptovaných disků, jejichž nejširší portfolio nabízí na českém a slovenském trhu společnost Kingston, je situace je zcela jiná. O výše zmíněných ochranných prvcích nařízení GDPR uvádí, že „jejich dobrovolné nasazení může správci přinést i zproštění např. povinnosti ohlásit případ porušení zabezpečení osobních údajů subjektu údajů”.