NVIDIA modernizuje Quake II s podporou ray tracingu jako dárek PC hráčům

Společnost NVIDIA dnes oznámila, že od 6. června bude na GeForce.com zdarma dostupný titul Quake II RTX.

Quake II RTX je první hrou na světě, která plně využívá path tracing, techniku ray tracingu, která unifikuje všechny světelné efekty, jakými jsou stíny, odrazy, lom světla a další, do jediného ray-tracingového algoritmu. Díky tomu získává Quake II od id Software, jedna z nejpopulárnějších her na světě vydaná v roce 1997, úplně nový a svěží vzhled.

 

Quake II RTX obsahuje první trojici úrovní pro jednoho hráče z oblíbené PC klasiky. Hráči, kteří již původní Quake II vlastní, si mohou vychutnat celou hru s podporou path tracingu včetně kooperativního i deathmatch módu hry pro více hráčů.

Quake II RTX je vyjádřením naší lásky a vášně ke hraní na PC,“ říká Matt Wuebbling, ředitel marketingu ve společnosti NVIDIA. „Díky použití Vulkan API a grafických technologií nové generace využívajících ray tracing můžeme tuto PC klasiku nabídnout i mladším hráčům, kteří si ji mohou stáhnout a zahrát zdarma.“

„Je neobvyklé, aby hra měla takový dopad a dlouhověkost, jako v případě Quake II. Vidět ji po 20 letech v nové vizuální podobě s ray tracingem je pro mne něco velmi výjimečného,“ říká Tim Willits, ředitel studia ve společnosti id Software a jeden z tvůrců původní série Quake. „Stejně mimořádné jsou naše vztahy se společností NVIDIA, s níž jsme pracovali od raných dob stříleček z pohledu první osoby. Je fascinující vidět, jak NVIDIA do herní klasiky integrovala moderní funkce.“

Podrobnější popis technologií použitých v Quake II RTX je k dispozici zde, ukázku hry s ray tracingem v plné kráse si pak můžete prohlédnout v novém trailer videu. Více informací najdete na GeForce.com.