Analýzy z Tour de France sleduje simultánně na druhé obrazovce o 55 % více fanoušků

Amaury Sport Organisation (A.S.O.), pořadatel Tour de France, se již od roku 2015 společně s Dimension Data snaží napomoci zapojení nové generace mladých fanoušků do tohoto cyklistického seriálu. Mladí lidé ve věku 18 až 35 let nyní představují 73 % z neuvěřitelných 6,5 milionů diváků na sociálních sítích.

Jako oficiální partner Tour de France v oblasti technologií přináší společnost Dimension Data nepřetržitě inovace pro transformaci diváckého zážitku v průběhu největší cyklistické akce na světě prostřednictvím technologií a inovativních způsobů vysílání videa a vysvětlováním sesbíraných dat. Tento ročník nebude výjimkou.

Díky inovačnímu partnerství již A.S.O. zaznamenalo působivé výsledky napříč všemi digitálními platformami. Návštěvnost webových stránek se meziročně zvýšila o 15 %, a zhlédnutí online videí z Tour de France vzrostly z 6 milionů v roce 2014 na 71 milionů v roce 2017. Tento trend odráží nárůst zájmu mladších diváků upřednostňujících digitální obsah před tradičním vysíláním. Mohou se tak dostat ještě více do děje.

 

S cílem předávat zajímavé informace ze závodu analyzuje společnost Dimension Data více než 150 milionů datových bodů na každé etapě Tour de France. Používá analytické nástroje, které nabízí fanouškům denní vizualizaci dat v reálném čase na oficiálních sociálních sítích, jako například na @letourdata. Letos poprvé budou úryvky ze sociálních sítí přenášeny také prostřednictvím televizního vysílání. Společnost Dimension Data nejprve představila strojové učení, které posloužilo k predikci pravděpodobných výsledků závodu za rok 2017. V letošním roce společnost opět uplatní sílu prediktivní analýzy při ochraně dat před kybernetickými útoky.

 

Platforma Race Centre, která každoročně přiláká více než 9,1 milionu návštěvníků, umožňuje fanouškům sledovat polohu a rychlost svého oblíbeného závodníka v reálném čase. Fanoušci mají také přístup ke sledování proměnných v reálném čase, např. terénu trasy a povětrnostních podmínek, i k velmi přesným předpovědím, např. kdo jsou favorité jednotlivých etap, předpokládaný čas příjezdu do klíčových bodů závodu a kdy je pravděpodobné, že peloton dojede vedoucí skupinu.

 

Letos využila společnost Dimension Data kolektivní kreativitu svých 28 000 zaměstnanců po celém světě prostřednictvím innersourcingového programu. Cílem bylo nastartovat novou generaci nápadů, která podpoří inovační plán pro vytváření ještě lepšího zážitku ze sledování Tour. Tento způsob práce přinesl tvůrčí vize inovací, jako 3D mapování rozšířené reality nebo vylepšení algoritmů pro předvídání výsledků závodu s ještě větší přesností.

 

Julien Goupil, Media Director společnosti A.S.O. prohlásil: „Od té doby, co jsme se v roce 2015 stali oficiálním technologickým partnerem Tour de France, měla společnost Dimension Data významný vliv na zvýšení digitalizace závodních dat. Akce je ve Francii zdrojem silné národní hrdosti, kterou je třeba chránit a podporovat ve prospěch budoucích generací. Je nesmírně povzbudivé vidět rostoucí počet mladších fanoušků, kteří navštěvují naše digitální kanály.“

 

Scott Gibson, Executive for Digital Business Solutions společnosti Dimension Data, dodal: „Tour de France je komplexní událost. Neodehrává se na stadionu, takže představuje významné logistické výzvy. I tím je dosahování těchto výsledků pro ASO tak náročné, ale zároveň vzrušující. Naše mobilní datové centrum a platforma pro prediktivní analýzu v kombinaci s neuvěřitelně zapáleným pracovním týmem jsou opravdovou hnací silou inovací, které každoročně do Tour de France přinášíme. Jsme hrdí na to, že často uprostřed ničeho a v nepříznivých povětrnostních podmínkách dokážeme poskytovat okamžité a přesné analýzy v reálném čase a obsah, který pomáhá fanouškům lépe pochopit, sledovat a užít si závod.“

 

105. ročník Tour de France začal 7. července 2018 v západofrancouzském Noirmoutier-en-l’Île, a skončí na pařížském bulváru Champs-Élysées 29. července 2018.